שקד נגד לפיד: אין קשר בין בניה בהתנחלויות מבודדות לגושי התיישבות

שקד: "הקשירה שעשה השר לפיד בין בניה במקום אחד לאחר אינה נכונה - אם רוצים לאשר בניה במעלה אדומים אפשר לאשר בניה במעלה אדומים. הדרך היחידה לעשות זאת היא לומר בקול ברור לעולם, כאן בכנסת ולאזרחי ישראל שאפשר לעשות את זה יחד"
איתי גדסי No Comments on שקד נגד לפיד: אין קשר בין בניה בהתנחלויות מבודדות לגושי התיישבות

כינוס שדולת ארץ ישראל הצליח ללכד נציגים מכל גווני הקשת הפוליטית בדרישה להגביר את הבנייה במעלה אדומים • ברקת: "תארו לכם שראש עיריית ניו יורק יתנה אישורי בניה עם האזרח שחור או לבן"

שקד: "הקשירה שעשה השר לפיד בין בניה במקום אחד לאחר אינה נכונה - אם רוצים לאשר בניה במעלה אדומים אפשר לאשר בניה במעלה אדומים. הדרך היחידה לעשות זאת היא לומר בקול ברור לעולם, כאן בכנסת ולאזרחי ישראל שאפשר לעשות את זה יחד"
17:38
26.04.24
אבי יעקב No Comments on בחזור הביתה: השר בן גביר נפצע בהתהפכות רכבו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

עשרות שרים, חברי כנסת, ראשי עיריות ומועצות השתתפו היום בכינוס מיוחד של שדולת ארץ ישראל בכנסת בראשות ח״כי ואב קיש (ליכוד) וח״כ בצלאל סמוטריץ (בית יהודי) בקריאה לחדש את הבניה בעיר מעלה אדומים וכן לעצור את הקפאת התכנון בעיר.

הכינוס עמד בסימן הסכמה מקיר לקיר בדבר חשיבות הבניה במעלה אדומים כאשר אל הכינוס הגיעו שרים וחברי כנסת מהליכוד והבית היהודי ביניהם השר חיים כץ, השר יריב לוין, השרה איילת שקד ומנגד מהאופוזיציה יו״ר יש עתיד ח״כ יאיר לפיד, יו״ר ישראל ביתינו ח״כ אביגדור ליברמן, ח״כ עופר שלח, ומהמחנה הציוני ח״כ יואל חסון ועוד. בכינוס השתתפו בנוסף ראש עירית מעלה אדומים בני כשריאל, ראש עיריית ירושלים ניר ברקת וכן ראשי מועצות נוספים מיו״ש.

ר״ע מעלה אדומים בני כשריאל: ״שש וחצי שנים העיר בהקפאת בניה. מעלה אדומים נמצאת בקונצנזוס לאומי. לצערנו, אם בקדנציה הקודמת הקפיאו לנו את הבניה, בקדנציה הזאת הקפיאו את קידום התכנון בוועדות. סגרנו בית ספר יסודי ולמעלה מ 10 כיתות גן. לא ייתכן שהעיר מעלה אדומים גוועת. לא ייתכן שזוגות צעירים שגדלו בעיר לא יכולים להמשיך לגור בעיר ונאלצים לעזוב את העיר מעלה אדומים. אני מבקש לא להרפות מראש הממשלה אלא לחזק אותו מול האמריקאים והאירופאים״.

ראש עיריית ירושלים ניר ברקת: ״בנייה במעלה אדומים היא דומה לבניה במטרופולין ירושלים. תארו לכם שראש עיריית ניו יורק יתנה אישורי בניה עם האזרח שחור או לבן? האם מישהו יפלה אישור בניה לפי איזה קריטריון אלא לפי החוק? אוי ואבוי אם אנחנו צריכים לתת אישורי בניה לפי דתו של אדם. העולם משתמש בסטנדרטים משולשים. מה שראוי לעשות בניו יורק, לונדון או פריז העולם לא מאפשר לנו מה שהם לא יעזו לדרוש מעצמם על פי החוקה שלהם. מצד שני אין גם שום ציפיה ואין סטנדרט מהפלסטינים החיים לצידנו הם יכולים לבנות לא חוקי בתוך ירושלים, בסביבת ירושלים או בכל יהודה ושומרון לפעול על פי החוק. זה מייצר מצב אבסורדי שכולם מפסידים בו״.

שרת המשפטים נשאה דברים בשדולה ואמרה: "החשיבות של השדולה הזו רבה. חשוב שח"כים רבים ושרים ימצאו זמן ויגיעו הנה. זו שדולה פעילה עם קונצנזוס רחב. הבניה המועטה שיש כיום ביו"ש היא בזכות רבין שמיר ובגין. במשך הרבה שנים ידענו להלך בין הטיפות. צריך לדעת איך להמשיך".

בקשר למעלה אדומים אמרה השרה: "העיר הולכת ונחלשת. זו אחריות של כולנו לאפשר את קיומה של מעלה אדומים. אם ימשיך המצב כמו שהוא היום זה ילך וידרדר".

"הקשירה שעשה השר לפיד בין בניה במקום אחד לאחר אינה נכונה – אם רוצים לאשר בניה במעלה אדומים אפשר לאשר בניה במעלה אדומים. הדרך היחידה לעשות זאת היא לומר בקול ברור לעולם, כאן בכנסת ולאזרחי ישראל שאפשר לעשות את זה יחד".



0 תגובות